چرا لوگوی توییتر تغییر کرد؟

۶۶ بازديد

 

شبکه اجتماعی پرطرفدار توییتر در 24 جولای پس از 17 سال رسما با پرنده آبی خود که نماد اشتراک افکار در جهان بود خداحافظی کرد و از لوگوی جدید توییتر رونمایی شد. ایلان ماسک، غول دنیای فناوری که پاییز سال گذشته شبکه اجتماعی توییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار خرید، چند روز پیش لوگوی جدید آن را معرفی کرد و نشان داد که در حال انجام یک تغییر برند اساسی برای توییتر است.

لوگوی جدید توییتر یک لوگوی بسیار ساده و مینیمال است که از یک X سفید در پس زمینه سیاه تشکیل شده است. این لوگو ابتدا در وب سایت و نسخه دسکتاپ توییتر ظاهر شد و کمی بعد به اپلیکیشن های موبایل راه پیدا کرد و رسما جای پرنده آبی محبوب توییتر را گرفت.

از زمانی که ایلان ماسک توییتر را خرید، در اظهارات مختلف اعلام کرد که قصد دارد تغییرات قابل توجهی در این شبکه اجتماعی ایجاد کند و خدماتی فراتر از یک شبکه اجتماعی مانند پرداخت همتا به همتا به کاربران ارائه دهد. ایده ای که در واقع منعکس کننده اپلیکیشن محبوب WeChat در چین است. به همین دلیل می توان رونمایی از لوگوی جدید توییتر و تغییر نام این برنامه به X را اولین قدم های ایلان ماسک برای تحقق این ایده دانست.

مطالعه بیشتر : معروف ترین های لوگو پوشاک

داستان لوگوی جدید توییتر

ایلان ماسک با رونمایی از لوگوی جدید توییتر و حذف پرنده آبی که از سال 2006 بخشی از هویت توییتر و فرهنگ منحصر به فرد آن بود، گامی اساسی در جهت دگرگونی این شبکه اجتماعی برداشت و هیاهوی زیادی را در میان کاربران به راه انداخت. در طی این سال ها، توییتر به تدریج پیوند عاطفی عمیقی با مخاطبان خود ایجاد کرد و به عنوان بستری برای اشتراک گذاری ایده ها و افکار مورد استفاده قرار گرفت. به طوری که توییت کردن به یک فعل تبدیل شد و هر توییت به یک پست اشاره داشت. اما ایلان ماسک پس از خرید این شبکه اجتماعی بارها در توییت ها و مصاحبه های مختلف خود اعلام کرده بود که قصد دارد تغییرات اساسی در این برنامه ایجاد کند و رونمایی از لوگوی جدید توییتر اولین اقدام رسمی او برای متحول کردن این پلتفرم بود.

در 24 جولای 2023، ایلان ماسک نام حساب توییتر خود در این شبکه اجتماعی را به X تغییر داد (اما نام کاربری آن همچنان توییتر است) و لوگوی جدید توییتر را جایگزین پرنده آبی آن کرد. لوگوی جدید همانطور که اشاره کردیم فقط از حرف بیست و چهارم الفبای لاتین یعنی حرف X تشکیل شده است که در ابتدا خطوط نازکی داشت اما ایلان ماسک آن را قبول نکرد و در نسخه دوم با ضخامت بیشتری طراحی شد.

دلیل انتخاب حرف X به عنوان لوگوی رسمی توییتر چیست؟

انتخاب این حرف به عنوان عنصر اصلی لوگوی جدید توییتر احتمالاً به دلیل علاقه ایلان ماسک به حرف X است که در شرکت صنعت فضایی SpaceX (متعلق به ایلان ماسک)، شرکت هوش مصنوعی جدید او xAI و حتی SUV این شرکت. بیایید به وضوح خودروسازی تسلا را تحت مدیریت ایلان ماسک مشاهده کنیم، کسی که آن را با نام مدل X راه اندازی کرد. نام ها بر اساس کلماتی که حرف X در آنها وجود دارد، از جمله "eXposure"، "eXult" نامگذاری شدند

ایلان ماسک مدت‌هاست که در صحبت‌های خود به تغییر نام توییتر اشاره می‌کند، اما یک روز قبل از معرفی لوگوی جدید توییتر در توییتی این روند را تسریع کرد و نوشت: «به زودی با برند توییتر و به تدریج خداحافظی خواهیم کرد. او همچنین گفت که امیدوار است توییتر را به "اپلیکیشن همه چیز" به نام X تبدیل کند که نه تنها یک شبکه اجتماعی است، بلکه خدمات مربوط به بانکداری و خرید را نیز ارائه می دهد.

در صبح روز رونمایی از لوگوی جدید، ایلان ماسک تصویری از یک X غول پیکر را که در ساختمان اداری توییتر در سانفرانسیسکو به نمایش گذاشته شده بود با این عنوان به اشتراک گذاشت: "- دفتر مرکزی ما امشب." اینها مشهودترین تغییراتی است که ایلان ماسک از زمان امضای قرارداد خرید توییتر انجام داده است.

مطالعه بیشتر : علت تغییر لوگوی گوگل

 

واکنش ها به لوگوی جدید توییتر

لوگوی جدید توییتر با واکنش های متفاوتی از سوی کاربران مواجه شد و آنها را در مورد نام توییت ها سردرگم کرد. کارشناسان بازاریابی و برندینگ اذعان دارند که این تغییر برند، یعنی تغییر نام اپلیکیشن توییتر به X، ممکن است نام توییتر را برای سال ها به خطر بیندازد و تعداد کاربران آن را کاهش دهد.

در روز رونمایی از لوگوی جدید توییتر و خارج از مقر آن در سانفرانسیسکو، پلیس در صحنه ای که خبرنگار رویترز شاهد آن بود، مانع از برداشتن تابلوی توییتر توسط کارگران ساختمانی شد. در حالی که در یک طرف ساختمان فقط پرنده آبی و حروف «ار» باقی مانده بود. در همان روز، عبارت «#GoodbyeTwitter» با اشاره به لوگوی قدیمی توییتر در میان کاربران این پلتفرم ترند شد. زیرا بسیاری از آنها از لوگوی جدید انتقاد کردند و نتوانستند با آن ارتباط عاطفی برقرار کنند.

با این وجود، دریافت بازخورد مثبت و منفی هنگام رونمایی از لوگوی جدید یک پلتفرم طبیعی است و شناسایی آن توسط کاربران نیز مدتی طول می کشد.

درباره برنامه

او x.com را به عنوان یک بانک آنلاین در سال 1999 تأسیس کرد و بعداً به PayPal تبدیل شد، اما در سال 2017 آن را از PayPal پس گرفت و گفت این دامنه "ارزش عاطفی" دارد. دامنه x.com اکنون به پلتفرم توییتر اشاره دارد. لیندا یاکارینو، رئیس سابق تبلیغات در NBCUniversal، که در 5 ژوئن به عنوان مدیرعامل توییتر انتخاب شد، در یادداشتی به کارمندان گفت که X "برای متحول کردن میدان جهانی شهر فراتر خواهد رفت."

این یادداشت به این معنی است که این شرکت بر روی ویژگی های جدید در صدا، تصویر، پیام، پرداخت و بانکی کار خواهد کرد. به همین دلیل، ایلان ماسک قصد دارد اپلیکیشن توییتر را به همه چیز تبدیل کند. یعنی یک برنامه کامل که همه چیز را در اختیار کاربران قرار می دهد. این تصمیم نشان می دهد که در آینده ای نه چندان دور شاهد تغییرات اساسی در توییتر خواهیم بود و این برنامه که سال هاست به یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در بین کاربران تبدیل شده است، شاید دیگر مانند گذشته به فعالیت خود ادامه ندهد.

هرگونه دانلود یا به اشتراک گذاری محتوای فیلمی از توییتر باید با رعایت حقوق مالکیت معنوی و قوانین حق تکثیر صورت گیرد. کاربران باید اطمینان حاصل کنند که اجازه رسمی از صاحبان حقوق یا تولیدکنندگان محتوا برای دانلود و استفاده دارند.

در صورتی که کاربران مایل به دانلود فیلم از توییتر هستند، ممکن است از روش‌های قانونی و مجاز استفاده کنند. به‌عنوان مثال، برخی از توییت‌ها فراگیری لینک‌ها به وبسایت‌هایی دارند که این امکان را فراهم می‌کنند. همچنین، برخی از برنامه‌ها و افزونه‌های مرورگرها نیز ممکن است این امکان را به کاربران بدهند. هر چند که برای جلوگیری از هر گونه مشکلات قانونی، توصیه می‌شود که از روش‌های رسمی و اجازه‌شده توسط توییتر استفاده کنند و از هرگونه نقض حقوق مالکیت خودداری نمایند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.