مسکات چیست و چه تاثیری بر برند دارد؟

۴۶ بازديد

مسکات در واقع یک شخصیت طراحی شده است که می تواند نشان دهنده یک برند باشد. هر شرکتی می تواند از برنامه های مسکات برای بازاریابی قوی تر بهره مند شود. در این روش شرکت ها با طراحی یک شخصیت واقعی یا خیالی، جاندار یا بی جان و یا هر خلاقیت دیگری لوگوی مسکات را طراحی می کنند که در آینده به داستان آنها تبدیل می شود.

لوگوی مسکات یک لوگوی منحصر به فرد است که کم کم تبدیل به یک طرح نوستالژیک برای کاربران شده است و از این پس همه با دیدن این طرح به یاد شرکت مذکور خواهند افتاد.

چه زمانی از مسکات استفاده می کنند؟

فرض کنید در حال ساخت یک تیزر یا بنر تبلیغاتی برای کسب و کار خود هستید. اولین و مهمترین هدفی که این تیزر و این بنر باید شما را به آن برساند، ماندگاری در ذهن بیننده است. از این رو شرکت های بزرگ گاهی چندین طراح را استخدام می کنند و پول زیادی را صرف یافتن ایده های خاص می کنند که هرگز فراموش نمی شوند.

 

با توجه به افزایش این روش ها، در اکثر موارد این پروژه ها با شکست مواجه می شوند و جایی در ذهن بیننده ایجاد نمی کنند. استفاده از طرح های سه بعدی یا طرح هایی مانند ایجاد سوال در ذهن مخاطب از جمله این روش هاست که اخیرا مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مسکات یکی از راحت‌ترین و قدرتمندترین راه ها برای بازاریابی است که همیشه در ذهن مخاطبان شما باقی می‌ماند.

طرح مسکات

طراحی مسکات برای برندهای مختلف مستلزم رعایت پارامترها و معیارهای مهمی است که رعایت نکردن این معیارها می تواند پروژه شخصیت تبلیغاتی شما را با شکست مواجه کند یا تاثیر لازم را بر روی مخاطب نگذارد.

 

در طراحی مسکات ابتدا باید نوع برند خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال استفاده از طرح دلقک برای طراحی یک شخصیت تبلیغاتی همیشه یکی از ایده های اصلی محسوب می شود، اما آیا یک دلقک می تواند تصویر خوبی برای یک شرکت تولید کننده لوازم خانگی باشد؟

دومین معیاری که در طراحی مسکات باید به آن توجه کنید منحصر به فرد بودن است. بدون این گزینه، قرار دادن نام مسکات روی طرح شما اصلاً معنای خاصی نخواهد داشت.

داشتن شباهت مسکات شما با شخصیت های تبلیغاتی برندهای دیگر حتی می تواند در جهت تصویر عمل کند و به برند شما آسیب برساند. بنابراین برخلاف تصور عموم نباید از المان های آماده به وفور استفاده کرد.

چه برندهایی می توانند از مسکات استفاده کنند؟

از مهم‌ترین و بهترین مزیت‌های مسکات می‌توان به طراحی آن برای تمامی برندها اشاره کرد چون هیچگونه محدودیتی برای تولیدکنندگان ندارد. وجود تجربیات موفق در بین برندهای مختلف از جمله شرکت های مواد غذایی، شرکت های برق، تولید کنندگان لوازم خانگی، شبکه های تلویزیونی، شرکت های تجاری، تولیدکنندگان پوشاک و محصولات ورزشی و حتی کنفرانس ها و مسابقات و ... امکان استفاده از این نوع تبلیغات برای هر شرکت و هر برندی وجود دارد.

تأثیر مسکات بر برند

شما با استفاده از مسکات در ذهن مخاطب خود نفوذ می‌کنید و ارتباط بسیار عالی و نزدیکی با آنها برقرار خواهید کرد و با این کار دیگر نیازی به رقابت با دیگر برندها نخواهید داشت.در واقع این شخصیت به تدریج داستان برند شما را متحول می کند و از این پس بینندگان و مخاطبان شما سخنان شما را به زبان مسکات خواهند شنید.

جدا از این قابلیت ها و جلوه ها، این نوع لوگو می تواند حس اعتماد بیننده را نسبت به برند شما جلب کند. بنابراین این شخصیت تاثیر زیادی در القای اعتماد دیگران نسبت به برند شما خواهد داشت.

نمونه‌هایی از مسکات

-سیب گاز گرفته: یکی از معروف ترین نمونه های مسقط در خارج، سیب گاز گرفته است. مهم نیست این نماد روی چه دستگاهی قرار می گیرد. در هر شرایطی اولین کلمه ای که در ذهن مخاطب تداعی می شود برند اپل است.

-خرس عمو یادگار برای شرکت ایران رادیاتور

- مسکات بابا برقی برای شرکت برق ایران

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.