تاریخچه برند و لوگو کیا

۵۱ بازديد

 

 کیا موتورز یک شرکت خودروسازی کره ای است که به عنوان یکی از شرکت های تابعه گروه موتور هیوندای، که بزرگترین سهامدار آن است، فعالیت می کند. کیا موتورز قدیمی ترین خودروساز در کره جنوبی است. کیا در سال 2013 با تولید 2.75 میلیون دستگاه خودرو به عنوان دومین خودروساز کره جنوبی شناخته شد.

 کیا کمی جوانتر از سایر غول های خودروسازی جهان است. اما جوان بودن به معنای کیفیت و عدم تجربه این شرکت دوست داشتنی نیست. همانطور که می دانید محصولات این شرکت در سرتاسر دنیا طرفداران زیادی دارد.شاید برای شما جالب باشد که بدانید کیا به معنای "از شرق آمده" است که به شرق آسیا اشاره دارد.

اگر به دنبال سایت طراحی لوگو آنلاین هستید، روی لینک بزنید.

تاریخچه شرکت کیا

برند محبوب و آسیایی ما در دسامبر 1944 به عنوان یک شرکت تولید کننده لوله های فولادی و قطعات دوچرخه تاسیس شد. اولین دوچرخه داخلی کره ای به نام Samchully در سال 1951 و کمتر از 10 سال بعد تولید شد. در سال 1952، این شرکت که در ابتدا با نام Kyungsung Precision شناخته می شد، نام خود را به صنایع کیا تغییر داد. پس از تغییر نام، این تجارت شروع به تولید موتورسیکلت های کوچک تحت لیسانس شرکت ژاپنی هوندا (هوندا)، کامیون با لیسانس برند مزدا (مزدا) و تولید خودرو کرد. این برند 75 ساله تا سال 1973 کارخانه اختصاصی برای تولید خودرو نداشت و اولین کارخانه رسمی در همان سال افتتاح شد.

در سال 1997 که آسیا دچار بحران مالی شد این شرکت تا مرز ورشکستگی پیش رفت اما پس از یک سال با کمک هیوندای از این وضعیت نجات یافت. دو شرکت قراردادی امضا کردند که بر اساس آن هیوندای مالک 51 درصد سهام کیا شد. در حال حاضر هیوندای صاحب یک سوم کیا است. کیا همچنین دارای 22 زیر مجموعه از برند هیوندای است. از سال 2005، تمرکز اصلی این برند کره ای بر روی بازار پر جنب و جوش اروپا بوده است، بنابراین رقیب سرسختی برای سایر غول های خودروسازی در این بازار است. این تمرکز جدی منجر به استخدام یک طراح با استعداد به نام پیتر شرایر و انتصاب وی به عنوان سرپرست تیم طراحی شد. آقای شرایر یک جلوپنجره کاملاً جدید برای این برند طراحی کرد که به «دماغ ببر» معروف است. 

نام و منشاء برند کیا

نام این شرکت ابتدا کیونگ سانگ بود که در سال 1952 به کیا تغییر نام داد. نام کیا ترکیبی از کره ای و چینی است. (کی به معنای برخاستن و A به معنی آسیا) در واقع می توان گفت کیا به معنای برخاستن از آسیا است. لوگوی کیا موتورز در طول سال ها تغییرات زیادی را تجربه کرده است.

اما لوگوی معروف کیا که تا سال 2021 مورد استفاده قرار می گرفت، در واقع جزو بهترین لوگوها در هیچ طبقه بندی نبود. بر خلاف خودروهای این شرکت که در همه ابعاد حرفی برای گفتن دارند; به نظر می رسد برای طراحی لوگوی معروف کیا موتورز هیچ وقت و هزینه ای صرف نشده و با ساده ترین امکانات آن را طراحی کرده اند. لوگوی این شرکت در سال 2021 تغییر کرد.

در سال 2021، کیا موتورز از لوگو و شعار جدید خود رونمایی کرد. در لوگوی جدید کیا، سه حرف K، I و A به هم متصل شده اند و کیا می گوید ارتباط بین حروف نشان دهنده تعهد شرکت به ارائه لحظات الهام بخش است. همچنین تقارن لوگوی کیا اعتماد به نفس را در ذهن تداعی می کند. این لوگو در نگاه اول شکلی صعودی دارد و به گفته کیا، این فرم خاص حکایت از جاه طلبی های صعودی کیا موتورز و محصولاتی دارد که این شرکت به مشتریان خود ارائه می دهد.

کیا نیز با رونمایی از لوگوی جدید خود شعار برند خود را تغییر داده است. در حالی که "قدرت غافلگیری" شعار کیا موتورز بود، این شرکت با شعار "جنبش الهام بخش" به کار خود ادامه خواهد داد.

حرف S ابتدای کلمه Shift است و این شرکت قصد دارد محصولاتی پویاتر، شیک و پیشرفته تر تولید کند. هو سانگ سونگ، مدیرعامل فعلی کیا موتورز، تمایل زیادی به خودروهای برقی دارد و طبق گزارش ها، کیا تا پایان سال 2025 حداقل 11 خودروی برقی را روانه بازار خواهد کرد و به همین دلیل سرمایه گذاری سنگین 25 میلیارد دلاری را انجام خواهد داد. 

لوگوی کیا

لوگوی طراحی شده در شرکت خودروسازی کیا به گونه ای است که هویت اصلی آن را معرفی می کنید. همه سازندگان لوگوی این شرکت خودروسازی را با طراحی ساده مشکی و عبارت "KIA" می شناسند. تفاوت زیادی بین این لوگو و بیضی آبی فورد وجود ندارد. اما طراحی لوگوی کیا می تواند جذاب تر و زیباتر باشد.

این شرکت چندین بار لوگوی خود را تغییر داده است. آخرین تغییرات ایجاد شده در لوگوی کیا مربوط به رنگ آن بود.  شرکت کیا لوگوی خود را تغییر داد تا جایگاه خود را در بین سایر شرکت های خودروسازی گسترش دهد. طراحان لوگوی این شرکت با ایجاد متن جدید و تغییرات اطراف لوگو سعی در زیباتر جلوه دادن آن داشتند.

برخی معتقدند که لوگوی KIA از اکتبر گرفته شده است که توسط این شرکت کره ای طراحی شده است.این شرکت قصد دارد با طراحی یک طراحی جذاب و هیجان انگیز بازار خود را ارتقا دهد. در دسامبر سال گذشته، کیا لوگوی جدید خود را ثبت کرد. برخی بر این باورند که لوگوی جدید شرکت خودروسازی کیا فقط برای خودروهای هیبریدی و الکتریکی استفاده می شود، در حالی که اینطور نیست.

لوگوی جدید خودروی KIA در سال 2021

مدیر عامل شرکت کیا موتورز، هو سونگ سانگ، قول داده است تا سال 2025 حداقل 11 خودروی الکترونیکی تولید کند. برخی از آنها شامل کراس اوور Telluride، سدان K5، سلتوس، سورنتو هستند که در حال بازسازی هستند. هو سونگ سانگ طرح جدید لوگوی KIA را "طراحی S" می نامد. در این مراسم لوگوی جدید شرکت خودروسازی کیا با صدها موشک به آسمان پرتاب شد. شرکت کیا از این رویداد به عنوان "یک نمایش هنری هماهنگ هیجان انگیز" یاد می کند. این شرکت این مراسم را آغازی جدید برای برند خود می داند. نمایش هیجان انگیز مراسم آتش بازی آن را به رکورد گینس تبدیل کرد. پس از آن، رکورد «پرتاب همزمان راکت های آتش بازی بیشترین هواپیماهای بدون سرنشین» در اختیار شرکت خودروسازی کیا قرار گرفت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.