5 نكته در طراحي لوگوي مدرسه

۵۲ بازديد

لوگوي مدرسه چيزي بيش از چيزي است كه در هنگام ورود به ساختمان روي همه چيز يا نقطه كانوني نشان داده شود. اين نماد چيزي است كه شما براي آن ايستاده ايد. نام تجاري چيزي نيست كه منطقه شما مالك آن است، بلكه درك جامعه شماست. 

قدمت سفالگران به هزاران سال قبل بر روي سفال هايي كه خلق كرده بودند، نشان مي دادند. با گذشت زمان، مردم به كيفيت سفال خود پي بردند و بر اساس علامت گذاري به دنبال سفالگر بودند. اين به برندسازي آنگونه كه ما مي شناسيم تبديل شد. فرصتي براي ايجاد علامتي براي منطقه مدرسه شما وجود دارد كه به بهترين وجه كيفيت موسسه شما را منعكس مي كند.

با بيزگو مي توانيد طراحي آنلاين لوگو را تجربه كنيد.

متأسفانه مناطق مدرسه هميشه در اين زمينه برتر نبوده اند. اگرچه بسياري از ولسوالي‌ها به دستاوردها و تعهد خود افتخار مي‌كنند، لوگوي آن‌ها با برنده شدن جايزه فاصله زيادي دارد. مسابقه لوگو كه از دانش‌آموزان دبيرستان مي‌خواهد تا ايده‌هاي خود را ارائه دهند، ممكن است يك تجربه يادگيري عالي باشد، اما ممكن است به خوبي به منطقه خدمت نكرده باشد.

 

از سوي ديگر، برخي از ولسوالي ها اين كار را به درستي انجام مي دهند. داشتن يك لوگوي عالي يك چيز است، اما داشتن يك استراتژي در پشت آن چيز ديگري است. آنچه را كه اخيراً يكي از مدارس منطقه غرب ميانه انجام داده است، بررسي كنيد. سوزان روتنبرگ، مدير روابط عمومي و اطلاع رساني جامعه در منطقه مدرسه متروپوليتن شهر دكاتور (ايندياناپوليس)، تيمي را گردآوري كرد، همانطور كه او توضيح داد "مطالب زيادي" جمع آوري كرد و ميشل نادرر حرفه اي طراحي را استخدام كرد تا نه يكي بلكه دو لوگو

 

يكي به عنوان آرم رسمي منطقه عمل مي كند. لوگوي دوم - لوگوي "Decatur Proud" - كه با لوگوي رسمي ادغام شده است، يك نسخه شيك‌تر است كه مدارس منفرد در ناحيه نه مدرسه‌اي براي پوشيدن روح، تبليغات و هدايا از آن استفاده مي‌كنند. آرم "Decatur Proud" به عنوان نقطه تجمع برند براي منطقه عمل مي كند. وب‌سايت مدرسه (www.decaturproud.org) و ساير ارتباطات با علامت جالب نامگذاري شده‌اند، و سرپرست دكتر متيو جي. پروسيسكي حتي از آن به عنوان نقطه تجمع در يك پيام ويديويي در theMSD صفحه اصلي منطقه Decatur S استفاده مي‌كند.

 

معمول است كه ولسوالي ها لوگوهاي غيرحرفه اي طراحي شده و منابع مناسب را اختصاص نمي دهند. نتيجه نهايي مي تواند باعث قطع ارتباط با آنچه ناحيه شما است ايجاد كند. لوگو يك دارايي منطقه است و مي تواند هر چيزي را كه نشان مي دهد پشتيباني كند.

همچنين مهم است كه لوگوي شما با تمام رسانه ها و كانال هاي امروزي
 به خوبي بازي كند. براي هر دو كاغذ سياه و سفيد و كپي سخت كه با 
دانش آموزان يا وب سايت منطقه مدرسه شما به خانه ارسال مي شود،
 آرم مدرسه شما بايد واضح و ثابت باشد. طراحي لوگوي محله مدرسه 
محكم كه مي تواند به طور موثر در همه چيز اعمال شود، مي تواند تداوم 
برند مدرسه خود را تضمين كند.
 
در حالي كه ممكن است نتوانيد طراح برتر را براي ايجاد يك لوگوي عالي
 استخدام كنيد، مي توانيد به خودتان آموزش دهيد كه چه چيزي يك 
لوگوي عالي را مي سازد. شما مي توانيد از اين براي كمك به تصميم 
گيري بهتر و حفظ مسير در روند طراحي استفاده كنيد. من جنبه هاي 
يك لوگوي عالي منطقه مدرسه را فهرست كرده ام.
 
1. آن را ساده نگه داريد
ممكن است فكر كنيد كه يك لوگو بايد پيچيده باشد زيرا بايد تمام مناطق
 منطقه شما را نشان دهد. يك طراحي پيچيده برعكس عمل مي كند،
 به خاطر سپردن آن سخت مي شود. اگر از لوگوي اپل به عنوان مثال
 استفاده مي كنيد، متمايز مي شود و به خوبي صحبت مي كند، اما 
مي توانيد محصول اپل را به سرعت تشخيص دهيد. يك لوگوي ساده
 مي تواند در يك نگاه به راحتي قابل درك باشد و تاثيري ماندگار بر 
جاي بگذارد. اشكال و رنگ هاي ساده تمام چيزي است كه شما نياز داريد.
 
يكي ديگر از جنبه هاي مهم يك لوگوي ساده، نحوه بازتوليد آن است. 
لوگوي شما در مكان‌هاي مختلفي استفاده مي‌شود، برخي از آنها 
كنترلي روي كيفيت نداريد. به عنوان مثال، ممكن است لوگوي شما 
به خوبي در وب سايت قرار بگيرد، اما شما حتي نمي توانيد آن را در
 پيراهن هاي چوگان دوزي شده اي كه هر كدام 30 دلار خرج كرده ايد، 
تشخيص دهيد. يك لوگوي ساده هميشه به خوبي - گاهي با تنظيمات
 - به بسياري از مناطق منتقل مي شود.
2. آن را به ياد ماندني كنيد
همه نام منطقه شما را مي دانند، اما لوگوي شما بايد به راحتي 
آن را به صورت بصري تشخيص دهد. يك لوگو بايد شلوغي را از بين
 ببرد و به ياد ماندني باشد. به ياد ماندني كردن لوگو به نماد ساده
 اي نياز دارد كه به بهترين شكل منطقه مدرسه شما را منعكس كند.
 براي مثال، اگر به رشد معروف هستيد، ممكن است طرحي داشته 
باشيد كه از رنگ هايي مانند سبز استفاده مي كند. اگر منطقه اي
 داريد كه بر برتري هاي دانشگاهي تمركز دارد، مي توانيد از رنگ هايي 
مانند زرد استفاده كنيد كه مي تواند نماد طلا يا عقل باشد.
 
همچنين سعي كنيد ظاهري تميز و ساده داشته باشيد كه با وجود
 ديدن آن براي مدت كوتاهي بتوانيد به خاطر بسپاريد. اين هارموني
 از اشكال، رنگ ها و حروفي است كه شما استفاده مي كنيد. وقتي 
درست انجام شود، زمان بسيار كمي طول مي كشد تا كسي لوگو را
 ببيند و با مدرسه شما ارتباط برقرار كند.
 
3. داستان خود را بگوييد
اين مي‌تواند سخت‌ترين بخش طراحي باشد، اما به لوگو هدف مي‌دهد.
 داستان ممكن است ماموريت، فلسفه يا ساير زمينه هاي كليدي باشد
 كه منطقه شما را هدايت مي كند. يك لوگوي موفق از نمادهاي ساده
 استفاده مي كند و به صورت بصري داستان شما را بيان مي كند. به
 عنوان مثال، اگر داستان شما توسعه را تقويت مي كند، ممكن است
 يك لوگو دستان يكديگر را گرفته باشد. يا اگر تمركز شما بر موفقيت 
دانش آموز باشد، ممكن است يك لوگو از نماد يك ستاره استفاده كند.
 آن داستان هر چه كه باشد، لوگوي شما بايد آن را به اشتراك بگذارد.
 
پل رند، طراح لوگوي معروف، زماني گفت: "من خيلي عملي بودم كه
 بخواهم نقاش شوم." من معتقدم منظور او اين است كه مي تواند 
داستاني را تعريف كند كه در خدمت يك كاركرد باشد. داستاني كه 
انتظارش را داريد
 
هنگام طراحي لوگو براي منطقه خود، مطمئن شويد كه يك هدف 
روشن و درك درستي از آنچه كه لوگو بايد به آن دست يابد ايجاد كنيد.
 اين را مي توان با گرفتن بازخورد از يك نظرسنجي براي سهامداران
 انجام داد. مطمئن شويد كه طرح به سؤال اهدافي كه ايجاد مي كنيد 
پاسخ مي دهد.
4. از حداقل رنگ ها استفاده كنيد
براي اينكه يك لوگو به ياد ماندني و برجسته شود، بهتر است از 
حداقل رنگ ها استفاده كنيد. يك لوگو با رنگ هاي زياد مي تواند
 پيچيده و غيرحرفه اي باشد. با اين حال، استثنائاتي براي اين قاعده
 وجود دارد، اما 2-3 رنگ معمولاً بهترين عملكرد را دارند. من بسياري
 از لوگوهاي زيباي منطقه را ديده ام كه از چندين رنگ براي بيان داستان
 خود استفاده مي كنند. به عنوان مثال، ممكن است از 4 رنگ براي نشان 
دادن تنوع استفاده كنيد. كه يكي از ويژگي هاي مهم بسياري از مناطق
 مدرسه است.
 
استفاده از رنگ هاي زياد نيز مي تواند مشكلي در توليد مجدد باشد.
 اول اينكه بسياري از رنگ ها مي توانند هزينه چاپ را افزايش دهند. 
ثانياً، بسياري از رنگ ها به نسخه سياه و سفيد ترجمه نمي شوند،
 كه براي بسياري از موارد مورد نياز است.
 
5. آن را جاودانه كنيد
يك لوگوي عالي منطقه تاريخ ندارد و مي تواند آزمايش زمان را تحمل كند.
 آرم منطقه بايد براي طيف وسيعي از مردم - دانش آموزان، والدين، اساتيد،
 كاركنان و جامعه جذاب باشد. بنابراين، مهم است كه مد روز نباشيد و 
با توده ها ارتباط برقرار كنيد. مراقب باشيد طرح خود را به شيئي كه 
ممكن است در طول زمان وجود نداشته باشد يا تكامل يابد، گره نزنيد. 
به عنوان مثال، شما ممكن است نخواهيد نمادي از ساختمان خود داشته 
باشيد، منطقه شما ممكن است يك نماد جديد در جاده بسازد.
 
بسياري از مناطق مدرسه ممكن است يك لوگوي قديمي داشته باشند
 كه به طور دوره اي در طول سال ها به روز مي شوند تا با زمان فعلي
 سازگار شوند. در حالت ايده آل، يك لوگوي خوب نيازي به اصلاح زياد 
ندارد، اما اين غير معمول نيست. بسياري از شركت ها و مؤسسات
 بزرگ با اصلاحات ظريف در طول زمان لوگوي خود را تغيير داده يا به روز 
مي كنند. اگر به شركتي مانند «جان دير» نگاه كنيد، آن‌ها لوگو را در طول
 سال‌ها تكامل داده‌اند، اما همچنان طرح و رنگ‌هاي اوليه را حفظ كرده‌اند.
نتيجه گيري
يك آرم مدرسه خوب به همان اندازه كه هنر است علم است. احتمالاً 
حتي علم بيشتر، واقعاً. اگر مدرسه شما به مدرسه جديد نياز دارد، با 
يك متخصص مشورت كنيد. اما با اجراي بيش از حد، رنگارنگ و پيچيده
 لوگويي كه داستان مدرسه شما را تعريف نمي كند، مورد توجه قرار نگيريد.
 
آن را ساده نگه داريد، از كليشه ها دوري كنيد و بر روي يك لوگوي
 متمايز و به ياد ماندني كه به طور دقيق و هنرمندانه مدرسه شما 
را منعكس مي كند، اصرار كنيد.

 

منبع: https://www.campussuite.com/blog/5-keys-to-a-great-school-district-logo-design

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.