آشنايي با انواع سبك طراحي لوگو؛ مزايا و معايب هر لوگو ( قسمت دوم)

۸۱ بازديد

در مقاله قبل با 3 نوع و سبك طراحي لوگو آشنا شديم. امروز نيز قصد داريم در ادامه اين مقاله به بررسي باقي سبك هاي طراحي لوگو، مزايا و معايب هريك بپردازيم. در ادامه با ما همراه باشيد. در ضمن اگر به دنبال سايت طراحي لوگو آنلاين هستيد حتما بيزگو (https://bizgo.ir/) را امتحان كنيد.

 
4. علائم تصويري يا نمادهاي لوگو
لوگوهاي تصويري آرم هاي مبتني بر نماد هستند و محبوب ترين در بين همه هستند. 
اين لوگوها نماد نام تجاري از طريق يك شخصيت به راحتي قابل تشخيص هستند.
 به عنوان مثال مي توان به اپل، توييتر و غيره اشاره كرد.
 
الف. چه زماني از نشان‌واره علامت‌گذاري تصويري استفاده كنيم؟
اين نوع لوگوها براي برندهايي كه در يك محصول/خدمت تخصص دارند، انتخاب مفيدي
 است كه مي توانند با يك نماد آن را نشان دهند. همچنين، اگر نام تجاري شما يك 
شي واقعي است، مي توانيد براي ايجاد لوگو به آن شي مراجعه كنيد.
 
ب. چگونه از لوگوهاي علامت گذاري تصويري استفاده كنيم؟
نماد مناسب را انتخاب كنيد
انتخاب نماد مناسب بايد هدف اصلي شما باشد. مطمئن شويد كه نشان دادن
 برند شما دقيق است. سوال بپرسيد، اگر مي خواهيد لوگويي نماد نام شما
 باشد؟ آيا لوگوي شما بايد معناي عميقي را بيان كند؟ آيا سعي مي كنيد 
از طريق آن احساساتي را القا كنيد؟ هنگامي كه پاسخ ها را پيدا كرديد، انتخاب 
نماد مناسب آسان مي شود. علاوه بر اين، اگر برند يا محصول شما حول آنها 
مي چرخد، از اشياء واقعي الهام بگيريد. همچنين مي توانيد به داستان هاي 
طراحي لوگو برندهاي معروف با استفاده از علائم تصويري مراجعه كنيد.
نام شركت خود را وارد كنيد
اگر در بازار مبتدي هستيد، بايد نام خود را در زير نماد قرار دهيد. اين به 
بينندگان اين امكان را مي دهد كه بدانند شما كي هستيد و در واقع چه 
كاري انجام مي دهيد.
به سراغ نمادهايي برويد كه ماندگار هستند
از انتخاب نمادهاي مد روز براي لوگوي خود اجتناب كنيد زيرا در مدت كوتاهي
 منسوخ مي شوند. در عوض، نمادهايي را انتخاب كنيد كه بي زماني را ارائه
 مي دهند و تأثير معناداري بر بيننده ايجاد مي كنند.
با تفاوت آرم و لوگو در اين مقاله آشنا شويد.
C. جوانب مثبت
لوگوهاي تصويري ظاهري ساده، تميز و قابل درك دارند.
آنها به شما اجازه مي دهند پيام برند خود را فقط از طريق يك تصوير منتقل كنيد.
اينها بر اساس اندازه هاي مختلف مواد بازاريابي به راحتي قابل مقياس هستند.
هنگامي كه شما شناخته شديد، مي توانيد از تصوير به تنهايي براي نشان دادن
 نام تجاري استفاده كنيد.
د. منفي
گاهي اوقات، انتخاب تصوير عالي كه بهترين برند را توصيف مي كند، دشوار مي شود.
اگر لوگوي تصويري يك برند از يك علامت كلمه جدا شود، تشخيص آن ممكن است سخت باشد.
اگر يك برند جديد هستيد، انتخاب يك لوگوي تصويري ايده خوبي نيست. 
اين به اين دليل است كه ممكن است هنوز يك پايگاه مخاطب قوي نداشته
 باشيد كه شما را از طريق لوگوي خود بشناسد.
5. انتزاعي
لوگوهاي انتزاعي نيز آرم هاي مبتني بر نماد هستند، اما نشانه تحت اللفظي
 ندارند. اينها اشكال هندسي مفهومي هستند كه براي نمايش يك ايده به
 جاي يك پيام مستقيم سفارشي ساخته شده اند. اين نوع لوگوها گاهي
 اوقات از اشياء واقعي الهام گرفته مي شوند كه به شكل غيرواقعي توسعه 
يافته اند. به عنوان مثال مي توان به نايك، Airbnb، آديداس و غيره اشاره كرد.
 
الف. زمان استفاده از لوگوهاي انتزاعي
برندهايي كه در بخش‌هاي مختلف كار مي‌كنند، يا مبتني بر خدمات يا مبتني
 بر فناوري هستند، مي‌توانند از يك لوگوي انتزاعي به خوبي برنامه‌ريزي شده 
استفاده كنند. كسب‌وكارهاي جهاني كه برچسب‌هايشان به زبان‌هاي مختلف
 قابل درك نيست نيز مي‌توانند از آن‌ها استفاده كنند.
 
ب. نحوه استفاده از لوگوهاي انتزاعي
ارزش هاي برند خود را بشناسيد
ارزش هاي برند خود را درك كنيد و فرم هاي هندسي را جستجو كنيد كه
 با آنها طنين انداز شود. اگر اشكال شما ارزش هاي برند را تداعي نكند، 
لوگوي شما براي مخاطب بي معني خواهد بود.
روي جزئيات تمركز كنيد
جزئيات يك لوگوي انتزاعي بايد واضح باشد تا پيامي واضح را منتقل كند. 
از اين رو، مطمئن شويد كه لوگوي شما شكلي ايجاد نمي كند كه به اندازه
 كافي مبهم باشد كه بينندگان آن را بفهمند و به خاطر بسپارند.
جنبه چاپ را در نظر بگيريد
در مورد برندينگ به چاپ لوگو توجه كنيد. چاپ لوگوهايي با جزئيات پيچيده
 دشوار است، قيمت بالايي دارند و در صورت مقياس بندي ظاهري غيرحرفه اي
 به شما مي دهند. براي جلوگيري از اشتباهاتي مانند اين مي توانيد با يك 
شركت طراحي لوگو حرفه اي مشورت كنيد.
C. جوانب مثبت
لوگوهاي انتزاعي در نوع خود بي نظير هستند كه به شما كمك مي كند از رقبا متمايز شويد.
شانس كمتري براي دريافت لوگوي انتزاعي كپي شده توسط ديگران وجود دارد.
د. منفي
بر خلاف انواع مختلف طراحي لوگو، لوگوهاي انتزاعي مي توانند به راحتي بيننده را گيج كنند.
اگر تنها از يك لوگوي انتزاعي استفاده كنند، برندهاي جديد ممكن است 
براي انتقال ارزش هاي خود مشكل پيدا كنند.
از آنجايي كه فضاي زيادي براي آزمايش وجود دارد، ممكن است اهداف طراحي برند منحرف شود.
6. لوگو تركيبي
همانطور كه از نام آن پيداست، لوگو علامت تركيبي تركيبي از انواع مختلف 
لوگوها است. در اينجا كلمات و تصاوير با هم براي ايجاد يك طراحي منحصر
 به فرد استفاده مي شود. به عنوان مثال مي توان به پيتزا هات، داو، پوما،
 برگر كينگ و غيره اشاره كرد.
 
الف. زمان استفاده از لوگو تركيبي
كسب‌وكارهاي جديد مي‌توانند لوگوهاي تركيبي را انتخاب كنند، زيرا هم
 نمادها و هم نام شركت‌ها را شامل مي‌شوند. همچنين، برندهايي كه
 انتخاب نوع خاصي از لوگو برايشان مشكل است، مي‌توانند با تركيبي 
از انواع لوگوها همراه شوند. حتي براي كساني كه فكر مي كنند نماد 
در لوگوي آنها به كلمات همراه نياز دارد تا ايده را روشن كند، انتخاب خوبي است.
 
ب. نحوه استفاده از علامت تركيبي
نماد/تصوير مناسب را انتخاب كنيد
نمادي را انتخاب كنيد كه صادقانه ارزش برند را نشان دهد و پيام آن را 
منتقل كند. همچنين، ممكن است بخواهيد از نماد فقط بعد از آن استفاده 
كنيد، بنابراين مطمئن شويد كه به خودي خود كامل است.
اندازه نماد و متن را تعيين كنيد
مطمئن شويد كه نماد و متن همراه آن از نظر اندازه خيلي بزرگ يا كوچك 
نباشد. همچنين، اطمينان حاصل كنيد كه تمام عناصر در مركز قرار دارند.
قرار دادن صحيح عناصر
قرار دادن متن و نماد به صورت پهلو به پهلو، بالا و پايين يا يكپارچه بايد به درستي انجام شود.
فاصله مناسب بين عناصر
فاصله بين نماد و نام شركت بايد متعادل باشد. عناصر با فاصله زياد يا 
خيلي كم ظاهري غيرحرفه اي مي دهند.
C. جوانب مثبت
لوگوهاي تركيبي همه كاره هستند.
آنها براي كسب و كارهاي جديدي كه مي خواهند هويتي سريع بسازند بهترين كار را دارند.
برندهايي كه از تركيب استفاده مي كنند به راحتي مي توانند نشان تجاري خود را نشان دهند.
برندهاي معتبر مي توانند از مزاياي استفاده از نمادهاي لوگو صرفاً و بدون نام تجاري بهره مند شوند.
د. منفي
اين لوگوها براي برندهايي كه به دنبال طرح هاي مينيماليستي هستند مناسب نيستند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.