نكات طراحي لوگو براي استارتاپ

۲۷ بازديد

شما يك ايده تجاري عالي داريد كه مي تواند در قالب محصولات يا

خدمات منحصر به فرد، آنچه را كه مصرف كنندگان مي خواهند ارائه

دهد. همچنين، شما بودجه بسيار مورد نياز را در محل قرار داده ايد

و تيم را وارد كرده ايد. اما اين هنوز براي جلب توجه كسب و كار جديد

شما كافي نيست.

 

در ميان چيزهاي ديگر، شما بايد اولين تأثير ماندگاري را روي مخاطبان

هدف خود در جايگاه خود ايجاد كنيد. لوگوي شما بزرگترين هويت بصري

شركت جديد شماست كه مردم در همه جا خواهند ديد.

 

لوگو بر روي محصولات يا خدمات، كارت‌هاي ويزيت، وب‌سايت‌ها، بروشورها،

بروشورها و بسياري ديگر از كمپين‌هاي بازاريابي و محصولات تبليغاتي شما

خواهد بود. اين امر باعث مي شود كه لوگوهاي استارتاپ عناصر مهمي براي

رقابت خوب در دنياي تجارت باشند.

 

اما هر لوگويي كه به طور تصادفي كشيده شود كار نخواهد كرد. اين بايد

يك طرح كاملاً سنجيده باشد كه ارزش ها، پيام و شخصيت استارتاپ

شما را به نمايش بگذارد.

براي آموزش طراحي لوگو با آيفون كليك كنيد.

 

در اينجا برخي از جنبه هاي كليدي لوگوهاي استارتاپ وجود دارد

كه بايد قبل از شروع به طراحي لوگوي خود در نظر بگيريد.

چرا استارتاپ شما به لوگو نياز دارد؟

يك استارتاپ به طرق مختلف از طراحي لوگوي سنجيده سود مي برد.

 

در اينجا برخي از دلايل كليدي وجود دارد كه چرا كسب و كار تازه راه اندازي

شده شما بايد يك لوگوي عالي داشته باشد

01. ايجاد يك تاثير عالي

افراد و مخاطبان هدف زيادي استارتاپ شما را نمي شناسند. بنابراين، تأثير

گذاشتن بر هر كسي كه از وب سايت يا فروشگاه فيزيكي شما بازديد مي

كند ضروري است. آنها بايد لوگوي شما را ببينند، از طراحي آن قدرداني كنند

و درك مثبتي از محصولات شما داشته باشند.

ما به طور كلي شنيده ايم كه اولين برداشت، آخرين برداشت نيز هست.
 اين بدان معني است كه همه ما براي مدت طولاني اين برداشت ها را
 به همراه داريم و بر اساس آنچه كه در ابتدا درباره تجارت، محصولات يا 
خدمات فكر مي كرديم، تصميم مي گيريم.
بنابراين اهميت لوگويي را كه مي تواند با طراحي منحصر به فرد و ساده
 خود فوراً بر مخاطبان شما تأثير بگذارد ناديده نگيريد.
در اينجا با لوگو مسكات بيشتر آشنا شويد.
 
02. ايجاد اعتماد و يك پايگاه مشتري وفادار
اين تأثيري بر ذهن و حواس طراحي نامتقارن است. اگر استارت آپ شما
 داراي لوگو باشد، مي توانيد انتظار داشته باشيد كه مردم به آنچه ارائه 
مي دهيد اعتماد كنند. ما طراحي خوب را با كيفيت مرتبط مي‌دانيم.
به همين دليل است كه بازاريابان استراتژي هاي جديدي را براي به دست
 آوردن قلب و ذهن مردم در طول سال ها ارائه كرده اند. همچنين مبنايي
 براي تبديل آنها به مشتريان وفادار است. لوگوهاي استارت آپي كه به 
خوبي طراحي شده اند مي توانند به جلب اعتماد مشتريان كمك كنند.
03. هويت و شخصيت برند خود را ايجاد كنيد
طراحي لوگوي چشم نواز براي استارتاپ شما كمك بزرگي در راه اندازي
 كسب و كار شما خواهد بود. چنين لوگويي به هويت برند يك استارتاپ
 تبديل مي شود زيرا همه جا روي محصولات يا خدمات و همه استراتژي 
هاي تبليغاتي و بازاريابي وجود دارد.
لوگوي استارتاپ شما در همه جا وجود دارد. بنابراين، هويت شما براي 
كسب و كار خواهد بود. مردم لوگو را با هر كسب و كاري كه ارائه دهيد 
شناسايي مي كنند. اگر طراحي لوگو عالي باشد، تأثير مثبتي بر كسب
 و كار شما خواهد داشت.
 
04. پيام برند خود را برسانيد
به عنوان يك استارتاپ، دوست داريد پيامي براي مشتريان هدف خود 
داشته باشيد. پيام برند با هدف ترغيب مشتريان به خريد از استارتاپ شما
 است. بنابراين، يك شعار يا شعار در لوگوي شما پيام آن است.
پيام برند به مشتريان دليلي براي خريد محصولات يا خدمات شما مي دهد
. وقتي يك شعار يا شعار زير لوگوي استارت‌آپ به خوبي پيش مي‌رود، به 
مصرف‌كنندگان مي‌گويد كه چرا بايد پيشنهادات استارت‌آپ شما را امتحان كنند.
 
يك لوگو بايد چگونه باشد؟
قبل از اينكه بخواهيد لوگوي استارت آپ خود را ايجاد كنيد، به برخي از 
لوگوهاي جهاني نگاهي بيندازيد و ببينيد چه ويژگي هاي مشتركي دارند.
 پس از تجزيه و تحليل اينكه آرم هاي برندهاي معروف چگونه به نظر مي 
رسند و چرا برجسته مي شوند، مي توان گفت كه آنها طرح هاي منحصر
 به فردي هستند. همه آنها چشمگير هستند و بلافاصله توجه ما را به
 خود جلب مي كنند.
 
لوگوهاي استارت آپي بايد طرح هاي چشمگير و به ياد ماندني به نظر برسند 
تا اثري ماندگار و به ياد ماندني در ذهن بينندگان بگذارند. فقط چنين لوگوهايي
 مي توانند به مردم كمك كنند تا فوراً كسب و كار شما را به خاطر بياورند.
 چنين طرح‌هاي به ياد ماندني از نظر زيبايي‌شناسي نيز مورد پسند و قدرداني
 قرار مي‌گيرند، كه باعث مي‌شود مردم كسب‌وكار شما را دوست داشته باشند.
 
بايد پيام و شخصيت برند شما را با يك لوگو منتقل كند. از آنجايي كه لوگو در
 همه جاي محصولات يا خدمات و كمپين هاي بازاريابي شما وجود دارد،
 حاوي ارزش ها و پيام شما خواهد بود. وجود لوگو سيگنال هاي مناسبي
 را در مورد كسب و كار جديد شما ارسال مي كند.
 
اين نكات را براي ايجاد يك لوگوي نوآورانه استارت آپ در نظر بگيريد
01. نوع مناسب لوگو را انتخاب كنيد
اولين تصميمي كه بايد بگيريد در مورد نوع لوگويي است كه استارتاپ شما 
بايد انتخاب كند. عمدتاً دو نوع لوگو وجود دارد - لوگومارك و لوگوتايپ.
 
لوگومارك فقط شامل يك نماد است و معمولاً هيچ عنصر ديگري ندارد. به 
عنوان مثال، لوگوي تيك يا swoosh نايك يك لوگومارك است. براي نشان
 دادن نام تجاري نايك، فقط يك سوش كافي است. به طور مشابه، شركت
 رويال داچ شل در زمينه اكتشاف، توليد و پالايش نفت فعاليت مي كند. اما 
لوگوي شركت آن پوسته اي به رنگ قرمز و زرد است كه نمادي از تجارت شركت است.
 
نشان‌ها
از سوي ديگر، لوگوتايپ حاوي نام كامل يك شركت يا حروف اول آن است.
 بنابراين، اين يك لوگو مبتني بر تايپوگرافي است. از نمونه هاي معروف لوگوتايپ
 مي توان به آرم هاي eBay، Google، Coca-Cola، Yahoo و Pinterest اشاره كرد.
لوگوتايپ ها
سپس، لوگوهاي تركيبي وجود دارند كه هر دو ويژگي لوگومارك و لوگوتايپ را 
تركيب مي كنند. لوگوهاي Microsoft، Lacoste، Lay’s و BurgerKing نمونه هاي
 شناخته شده اي از لوگوهاي تركيبي هستند.
 
لوگوتايپ ها
 
لوگوهاي تركيبي
لوگوهاي تركيبي راه اندازي
 
استارتاپ شما كدام نوع را بايد انتخاب كند؟
از آنجايي كه شركت شما يك استارتاپ است كه افراد زيادي درباره آن
 نمي دانند، يك لوگو تايپ انتخاب ايده آلي خواهد بود. شما مي توانيد نام 
كامل شركت خود را بنويسيد تا لوگو به خودي خود تبديل به تصويري براي
 تبليغ نام تجاري شما شود. نيازي به صرف زمان و هزينه اضافي براي تبليغ
 نام كسب و كار استارتاپ خود نيست. چنين لوگوهاي راه اندازي به صرفه 
جويي در هزينه در بازاريابي نيز كمك مي كند.
 
همچنين مي توانيد به دنبال لوگوي تركيبي باشيد كه نمادي را كه دوست 
داريد و نام تجاري شما را تركيب مي كند. پس از چند سال، زماني كه كسب
 و كار شما به خوبي شناخته شد، مي توانيد نماد را حفظ كرده و نام استارت
 آپ را حذف كنيد تا لوگو از نظر زيبايي شناسي بيشتر شود.
 
بنابراين، هنگام استفاده از يك سازنده آرم استارتاپ، ابتدا در مورد نوع لوگو 
تصميم بگيريد. كه بعدا كار طراحي را بسيار آسان تر مي كند.
 
02. لوگو را در اطراف طاقچه خود طراحي كنيد
هنگام طراحي لوگوي استارتاپ خود فقط به كسب و كار و صنعت خود توجه نكنيد.
 براي اينكه دقيقاً به مخاطبان هدف خود برسيد، با توجه به جايگاه خود طراحي كنيد. 
شما در بازار شروع كرديد تا برخي از مسائل خاص را با ارائه محصولات يا خدمات حل كنيد.
به ياد داشته باشيد كه تجارت و صنعت شما يك اصطلاح گسترده تر است 
كه شامل صدها كسب و كار ديگر مي شود كه هيچ ارتباطي با هدف خاص
 يك استارتاپ ندارند.
 
مشكلات محصول يا خدمات شما چيست؟ اين را در هنگام ايجاد لوگوي استارت
 آپ در نظر داشته باشيد. طراحي آن بايد آن راه حل را به مخاطبان شما منتقل 
كند. اين به اين معني است كه طراحي بايد حول طاقچه شما بچرخد.
03. مخاطبان خود را هدف قرار دهيد
هنگام طراحي لوگوي نوآورانه استارتاپ، جايگاه شما بايد در مركز همه چيز
 باشد. اما مشتري را نيز در نظر بگيريد كه احتمالاً محصول يا خدمات شما
 را مي‌خرد. لوگو را به گونه اي طراحي كنيد كه آن شخص خاص را از بازار درگير كند.
 
مخاطب خود را هدف قرار دهيد
 
بنابراين، شما بايد تصوير واضحي از اينكه آن مشتري دقيقاً براي استارتاپ
 شما چه كسي است داشته باشيد. با در نظر گرفتن پيشينه اجتماعي، 
مالي و فيزيكي مشتري، تصويري از مشتري بكشيد. مشتري ايده آل شما 
جوان است يا ميانسال؟ فرد داراي چه زمينه هاي اجتماعي و تحصيلي است؟
 به چنين سوالاتي پاسخ دهيد تا به شخصيت مشتري برسيد. سپس، عناصر
 طراحي خود را انتخاب كنيد كه مشتري بتواند آن مخاطب را نمايندگي كند.
 
04. طرح هايي براي ايده هاي لوگو بكشيد
مانند استارتاپ نوآورانه شما، لوگوي نوآورانه استارتاپ شما بايد يك ايده
 طراحي منحصر به فرد باشد. به اين معني است كه هيچ لوگوي رقيب 
ديگري از جايگاه شما و جاهاي ديگر نبايد شبيه طراحي لوگوي شما باشد. 
اما طراحي يك لوگوي منحصر به فرد آسان نيست.
يكي از راه هاي اثبات شده براي داشتن يك ايده لوگوي متمايز اين است كه
 تا حد امكان طرح هاي مدادي از آرم هاي استارت آپ بكشيد. شما بايد به
 سرعت تمام ايده‌هاي متفاوتي را كه ذهن خلاقتان توليد مي‌كند، خالي كنيد
 و در عين حال به آرم‌هاي جايگاه، مشتري ايده‌آل و رقبا پاسخ دهيد.
 
سپس، از ميان طرح‌هايي كه براي راه‌اندازي خود مناسب مي‌دانيد، يكي 
را انتخاب كنيد. با استفاده از يك سيستم شبكه و ساير نرم افزارهاي طراحي، 
مي توانيد طرح را توسعه دهيد تا آن را به يك لوگوي حرفه اي طراحي شده تجاري تبديل كنيد.
 
منبع: https://www.designhill.com/design-blog/your-one-only-guide-to-create-innovative-startup-logos/

.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.