وقتی از برجسته ترین لوگوهای دنیا صحبت می کنیم، نمی توانیم از آرم های صنعت مد غافل شویم. لوگوهایی که برای برندهای این صنعت طراحی شده اند نشان دهنده سبک و ماهیت آنهاست. طبیعی است که هر چه یک لوگوی لباس و مد خاص تر باشد، می تواند نقش مهمی در برجسته شدن یک برند داشته باشد.
متداول ترین لوگو برند های لباس و مد معمولا به دو صورت طراحی می شوند: لوگوی حروفی و لوگوی نمادین. در لوگوهای حروفی فقط نام برند با ظرافت های مورد نظر طراح نشان داده می شود و در لوگوهای نمادین از نماد خاصی استفاده می شود که بیانگر مفهومی مطابق با اهداف برند در یک کشور یا فرهنگ خاص است. در این مطلب لوگو برندهای معروف لباس و دنیای مد را به شما معرفی می کنیم.
لوگوی حروفی
هوگو باس hugo boss
لوگوی برند هوگو باس بدون شک یکی از تحسین برانگیزترین لوگوها در دنیای مد است. این لوگو شخصیت خود را مدیون طراحی رسمی و استفاده از حروف مستقیم و زاویه دار است که در واقع از نام موسس شرکت گرفته شده است. طراح لوگو برای طراحی این لوگو از فونت رسمی که در حروف اداری رایج است و در نهادهای دولتی نیز استفاده می شود استفاده کرده است.
استفاده از رنگ های سیاه و سفید برای این لوگو می تواند مفاهیم مختلفی مانند بی عیب و نقص بودن و ظرافت را به مخاطب منتقل کند. این لوگو تاکید می کند که خانه مد هوگو بر صنعت مد حاکم است.
شنل chanel
شنل یک برند شناخته شده در دنیای مد است که در زمینه طراحی و تولید لباس، کیف، کفش و سایر اکسسوری ها فعالیت می کند. لوگوی این برند معتبر برگرفته از نام بنیانگذار آن، کوکو شنل است. دو حرف c به هم پیوسته اند در حالی که نام شرکت زیر آنها قرار دارد، با استفاده از فونتی بدون حاشیه های اضافی، حس قرار گرفتن در یک محیط غیررسمی در دنیای مد را به بیننده منتقل می کند.
نایک nike
در زمینه تولید کفش، پوشاک و لوازم ورزشی فعال است. لوگوی این برند که به جرأت می توان گفت یکی از بهترین لوگوهای دنیای پوشاک و مد است و همواره مورد تحسین قرار گرفته است، مفهومی از کیفیت و اعتماد را به مخاطب منتقل می کند.
لی وایزLevi's
یک شرکت پوشاک آمریکایی است که به دلیل شلوار جین محبوب است. لوگوی این برند که یادآور تصویری از پرواز یک خفاش در زمینه قرمز است، شور و شوق را در ذهن مخاطب به صورت بصری برمی انگیزد. فونت لوگو به گونه ای خوانا و بدون اضافه طراحی شده است.
زارا zara
برند اسپانیایی زارا که به لباس های لوکس اما ارزان شهرت دارد، یکی از بهترین برندهای دنیای مد است. لوگوی این برند که یکی از لوگوهای معروف صنعت پوشاک و مد است در زمینه مینیمالیست سیاه و سفید با حروف بزرگ طراحی شده است تا اقتدار این برند را در دنیای مد یادآوری کند.
کالوین کلین Calvin Klein
یک برند مطرح آمریکایی است که لوگوی بسیار معروفی دارد. طراحی لوگوی Calvin Klein نمونه جالبی از طراحی مینیمالیستی است که از سال 1970 تغییر نکرده است.
لویی ویتون Louis Vuitton
لویی ویتون شاید قدرتمندترین برند در دنیای مد باشد. لباس های لوکس و اکسسوری های خاص و برجسته این برند همواره در بین افراد مشهور و ثروتمند طرفداران زیادی داشته است. لوگوی این برند را تقریبا همه کسانی که کمترین آشنایی را با دنیای مد دارند می شناسند.
لوگوی نمادین
ابرکرومبی Abercrombie
شرکت آمریکایی Abercrombie مالک خط برند معروف طراحی و تولید لباس های لوکس برای جوانان ثروتمند و موفق است و از لوگوی نمادین استفاده می کند. لوگوی این شرکت طرحی از آهو است که به عنوان نماد غرور، قدرت، اعتماد به نفس و جذابیت شناخته می شود.
همچنین برخی از محصولات این شرکت شامل تجهیزات کمپینگ و شکار مانند چادر و تفنگ می باشد. بنابراین نماد آهو می تواند به خوبی نشان دهنده حوزه فعالیت ابکرومبی باشد.
بربری Burberry
برند انگلیسی Burberry در تولید لباس، لوازم آرایشی، عطر و لوازم جانبی مشهور است و در بین بهترین ها در دنیای مد قرار دارد. لوگوی این برند که سوارکار را با سپر نشان می دهد مفاهیم جذابیت، اقتدار، شرافت، نجابت، حمایت و اراده را به مخاطب القا می کند. این لوگوی لباس و مد در میان لوگوهای برجسته رقبای خود در عین راحتی و آرامش به ترکیبی جذاب از استحکام، ظرافت و دوام دست یافته است.
لاگوست Lacoste
برند لاگوست یک برند معروف در زمینه تولید لباس های درجه یک و با کیفیت است که توسط رنه لاگوست ستاره تنیس فرانسوی تاسیس شد. این شرکت در ابتدا بر روی تولید تی شرت متمرکز شد اما بعدها محصولات مختلفی را در زمینه پوشاک، کفش، ساعت و عینک روانه بازار کرد. سبک طراحی حروف لوگو کمی گرد است و حس صمیمی تری را با مخاطب ایجاد می کند.
در عین حال، تمساح سبز رنگ که دارای لکه های سفید بر روی بدن خود است، با دهان قرمز به طور همزمان مفاهیم جذابیت، هیجان و قدرت را نشان می دهد. بدون شک این لوگو یکی از لوگوهای منحصر به فرد و برجسته در دنیای مد و لباس است.
ورساچه Versace
لوگوی ورساچه یکی از لوگوهای نمادینی است که به اهداف برند آن کمک زیادی کرده است. ورساچه در زمینه تولید پوشاک و لوازم جانبی فعالیت می کند و با الهام گرفتن از طرح های یونان باستان، شعار و هدف خود را که تولید جاودانه و کلاسیک است به خوبی نشان می دهد. سادگی و بی رنگ بودن لوگوی ورساچه نشان از اصالت و جذابیت منحصر به فرد این برند دارد
هرمس Hermes
برند فرانسوی Hermès که یک برند فوق العاده در زمینه تولید لباس های فوق گران قیمت و لوکس است، تاکید زیادی بر دوری هرچه بیشتر از عموم و مردم عادی دارد. این شرکت در ابتدا کارگاه تولید زین و بند اسب بوده است.
لوگوی هرمس که تصویری از یک نجیب زاده با اسب و کالسکه است، در راستای فعالیت اولیه این برند بوده و رویکرد هرمس به ثروت و خاص بودن را نشان می دهد.